Näytetään tekstit, joissa on tunniste Koti. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Koti. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Mustaa hirttä

Keittiön seinät on nyt laitettu kuntoon, ja kyllä ne hyvältä näyttää. 

Seinät on käsitelty Tikkurilan Supi Saunavahalla, värillä Musta. Kauniisti kuultaa puu läpi, mutta sain kuitenkin aurinkoiseen ja valoisaan huoneeseen raikkautta enemmän tällä mustalla kuin esimerkiksi ruskealla. Uskon myös mustan kestävän aikaa paremmin ja siihen on helppo yhdistellä värejä. 


Niin kun näkyy, listat vielä puuttuu, mutta nyt keittiössä ainakin näyttää jo huomattavasti valmiimmalta. 

Myös eteisen seinän käsittelin samalla aineella, mutta vain värittömällä, ja siitäkin tuli hieno. Eteinen on ainoita huoneita, missä hirsi on itsessään kaunis, eikä mielestäni tarvinnut tasoittavaa väriä päälleen.


Monessa blogissa ja kodissa olen nähnyt vanhoja hirsiä soodapuhallettavan, mutta meillä hirsissä on sen verran paljon kirjoituksia talon rakentaneelta perheeltä, että en halunnut niiden katoavan. Nyt ne ovat kauniisti esillä käsittelystä huolimatta. 

Mitä mieltä olette, menikö seinät pilalle? 

lauantai 18. elokuuta 2012

eteisen hattuhylly vihdoin valmis

Meillä täällä Orrelassa oli ostettaessa vanha hattuhylly, johon ihastuin, enkä siis halunnut heittää sitä pois.

Nyt oon saanu hattuhyllyn kunnostettua, ja Samelin avustuksella se laitettiin omalle paikalleen. Niin hieno siitä tuli, että halusin tännekin pari kuvaa siitä laittaa. Harmittaa kun en ehtiny ottaa siitä "ennen" -kuvaa, koska olin niin innoissaan hiomisesta ja maalaamisesta. Tässä kuitenkin sitä kuvaa. Olkaapa hyvä!



maanantai 27. helmikuuta 2012

toinen talvipäivä

Kaunis ilma taas, ja minä täällä sisällä takamus puutuneena istumisesta ja kirjotan koulujuttuja. Blaah!
Paras paikka täällä on tällä hetkellä keittiössä ikkunan alla, pehmustetulla penkillä. Tästä näkee niin kauniisti ulos auringonpaisteeseen. Mulla on taas jääny tää kirjottaminen, ku on ollu niin paljon kaiken laista muuta, eikä oo oikeen ollu mitään mistä kirjottaa.

Noh, nyt korjaus tähän kirjottamattomuuteen. Eilen ruvettiin Samelin kans laittamaan keittiöön sokkeli-listoja, ja melkein kaikki on nyt laitettu, enää pieni paikka puuttuu. Nyt on kyllä paljon viimeistellymmän näköinen, kun ei paista ne mustat muovijalat, eikä myöskään kaikki kaapinaluset oo täynnä koirankarvoja.

Tuossa kuvassa näkyykin hieman sokkelia. Kuvan tarkoituksena ei kuitenkaan ollut esitellä meidän keittiön sokkelia, vaan tuli yhtäkkiä mieleen tässä penkillä istuessani, mistä kuvakin on otettu, että en ole tainnut keittiöstä koskaan kuvaa ottaakaan tästä kulmasta. Nyt sekin on otettu.

Eipä kai mulla muuta tällä kertaa... ainakin tuo musta roikka on erittäin kaunis tuossa kuvassa, meilläkun ei noita pistorasioita vielä oikeen ole, mutta onneksi on keksitty noi jatkojohdot, ne on tsi käteviä, ja niitä pystyy tarvittaessa siirtämään.



...noissa pienissä ruukuissa tuossa valokuvien edessä on kasvamassa ruohosipulia ja basilikaa, saa nähdä tuleeko niistä koskaan mitään.

-Jenni, the Emäntä!

maanantai 23. tammikuuta 2012

Koti

Olemme päässeet muuttamaan! Vihdoinkin!

Kyllä tuntuu hienolta olla omassa kodissa, omassa rauhassa, nauttia.

Tässä on nyt ollut pikkuinen blogihiljaisuus, kun ei ole ollut nettiä. Nyt istuskelen täällä mun vanhempien luona. Katsotaan mitä saan rustattua tänne.

Perjantaina meillä oli siis muutto ajankohtainen, sillä torstaina illalla meille saatiin vesi juoksemaan. Kyllä oli hienoa avata hana ensimmäisen kerran ja laskea vettä altaaseen. Toki sieltä tuli vain kylmää vettä, kun lämminvesivaraajalle menevä johto oli kai jotenkin liian pieni. Hyvin se kuitenkin meni. Kylmäläkin vedellä pääsee jo tosi pitkälle.


Samana päivänä kun päästiin muuttamaan, meille muutti myös kissat Pilli ja Pulla. Aivan vallottavia veljeksiä ovat.
Erittäin hyvin on pojat kotiutuneet, ja ovat tosi kovia tutkimaan paikkoja. Hyppelevät vauhdikkaasti koirien yli ja seikkalevat milloin missäkin.

Pillistä ja Pullasta lisää myöhemmin.



Lauantai alkoi lämpimällä vedellä, sillä perjantaina saatiin vaihdettua pieni johto oikean kokoiseen. Lauantai meillä sujui aikalailla vaan ollessa, Samelilla oli pientä flunssaa joten päivä meni ihan vaan maatessa sängyssä ja ihmetellen kissojen ensimmäisiä päiviä uudessa kodissa. Tehtiin ruokaa ja käytiin koirien kanssa lenkillä. Illalla tein vielä yhden "mummon suklaakakun" ja sitä tulikin syötyä sitten ihan pahaan oloon asti.

Sunnuntai aamu alkoi sitten jo lämpimällä suihkulla, ja siis näin ollen tuli käytyä ensimmäisen kerran suihkussa Orrelassa. Oli aika jännää. Suihkunraikkaina lampsittiin äänestämään ja palattiin takaisin kotiin. Päivällä meitä olivat auttamassa A ja M . Todella paljon kiitoksia avusta, kyllä Orrela vaan tuntui illalla kaiken sen ahertamisen jälkeen ensimmäisen kerran kodilta. Kiitos!

Nyt on maanantai ja ensimmäinen arkipäivä Orrelassa. Siis mikä fiilis!

Olis tosi kiva jos jättäisitte vierailustanne blogissa jonkulaisen tervehdyksen. :)

-Orrelan Emäntä